KURUCULARIMIZ

Küçük Şeyler Anaokulları kurucuları Prof. Dr. Üstün Dökmen ve Uzman Psikolog Süleyman Hecebil, bundan 11 yıl önce Türkiye'nin çocuklar ve aileler için bir dilek tuttular. Onlar yıllar boyu biriktirdikleri mesleki sermayelerini Yönder Okulları ve Küçük Şeyler Anaokulları ile çocuklara üleştiriyorlar. Herhangi bir yerli ve yabancı serrmayenin güdümüne girmeden Türkiye'nin çocukları için ellerini taşın altına koyarak eğitim dünyasındaki önyargıları yıkıyorlar. Türkiye'nin aydınlık yüzlü çocuklarını yetiştirmek için çalışıyorlar.

Prof. Dr. Üstün Dökmen
Kurucumuz Üstün Dökmen. O sadece öğrencilerinin değil Türkiye'nin Üstün hocası. Konferansları, kitapları, T.V programları ile hangimizin gönlüne, yaşamına dokunmadı ki? Operadan tiyatroya, şiirden romana ve onlarca mesleki yayınıyla sanattan psikolojiye ve eğitim dünyamıza ışık oluyor. Yönder Okullarında, öğretmen ve yönetici seçimlerine / eğitimlerine katılıyor; ders planlarının ve etkinliklerinin oluşturulduğu toplantılara katılıyor, katkı yapıyor, programı zenginleştiriyor; anne - baba eğitimleri yapıyor. Yönder Okullarının ve Küçük Şeyler Anaokullarının tüm süreçlerinde etkin rol alıyor. 
 
Uzm. Psk. Süleyman Hecebil
Kurucumuz Süleyman Hecebil. Terapist, aile danışmanı, eğitimci. Yıllarını psikolojiye ve eğitime adamış;  çocuk ve gençlerle çalışmış. O, Yönder Okullarının ve Küçük Şeyler Anaokullarının aklı ve mantığı. Tam bir marka yaratıcısı. Çocuklar için kurduğu hayallerini Yönder'de ve Küçük Şeyler'de gerçekleştiriyor. Yönder'de ve Küçük Şeyler'de eğitim ve yönetim süreçlerinin tümünde etkin rol alıyor: öğretmenlere anne - babalara eğitimler veriyor. 
 
Kurucularımız, eli ve yüreği temiz kişiler olarak pozitif bilimin rehberliğinde çocukların çocukluklarına, yaratıcılıklarına ve biricikliklerine zarar vermeyen okulları ile adeta onlara sığınak oluyorlar.

FARKLILIKLARIMIZ

- Biz eğitim, birikim ve deneyimlerimizle uzmanlaştığımız işi yapıyoruz.
- Üniversitelerin "Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği" bölümlerinden mezun öğretmenlerle çalışıyoruz. Bu nedenle "olması gerektiği gibi" bir okul öncesi eğitim kurumuyuz.
- Okullarımızda çalışan tüm öğretmenleri yoğun bir merkezi eğitimle yeni döneme hazırlıyoruz. Sene içerisinde de destek eğitimlerimize devam ediyoruz.
- Okulumuzun müstakil ve korunaklı binaları ile çocuklarınıza güvenli ve doğal bir ortam sunuyoruz.
- Beslenme, temizlik ve güvenliğe özel bir önem veriyoruz.
- Uzman ekip tarafından seçilen oyuncaklar ve eğitim materyalleri ile 3-6 yaş grubu öğrencilerimizin tüm gelişim alanlarını destekliyoruz.
- Prof. Dr. Üstün Dökmen başta olmak üzere uzmanlarımız yıl boyunca; çocuk psikolojisi, aile içi ve eşler arası iletişim, çocuk yetiştirme tutumları, çocukla uzlaşma, yaratıcı çocuk yetiştirme, kendine güvenen çocuk yetiştirme, çocuklarda kişisel vizyon oluşturma gibi çeşitli konularda deneyimlerini siz değerli ailelerimizle paylaşarak, bir "aile akademisi" hizmeti veriyorlar.
- Kendini sürekli olarak güncelleyen ve yenileyen evrensel bir program yaklaşımı uyguluyoruz.
- Öğretmenlerimizin sınıflarında uygulayacakları aylık, haftalık ve günlük eğitim planları Üstün Dökmen Akademisinin uzmanları tarafından hazırlanır.
- Okullarımız Küçük Şeyler Anaokulları Kalite Standartları ve Akreditasyon Sistemi ile denetlenir ve ihtiyaç duydukları düzenlemeler bu standartlara göre planlanır.
- Yalnızca Küçük Şeyler Anaokullarına özgü bir eğitim yaklaşımı ve ölçme değerlendirme sistemi uygulanır. 
 
KALİTE STANDARTLARIMIZ

Küçük Şeyler Anaokulları Kalite Standartları; yalnızca eğitim işbirliği içinde olduğumuz okullarımız için geliştirilen Akreditasyon Sistemi ile sürdürülmektedir. 
Küçük Şeyler Anaokulları akreditasyon sistemi 7 temel alan ve 42 alt başlık altında toplanan standartları içermektedir. 
 
- Küçük Şeyler Anaokulları bünyesindeki bütün okullarda ortak kalite standartlarını sürdürmek
- Okulların kalite standartlarını gözden geçirerek gerekli düzenlemeleri yapmalarına imkân sağlamak
- Koordinatörlük sistemi ile yürütülen okul geliştirme çalışmalarını daha etkin şekilde sürdürmek
- Okulların fiziksel koşulları, programı, öğretmen niteliği, veli iletişimi ve diğer süreçlerini yakından takip edip, gereken destek, çözüm ve müdahaleleri daha kısa sürede gerçekleştirmek
- Küçük Şeyler Anaokulları standartlarını ve kültürünü sürdürmek için ortak bir payda oluşturmak
ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Sonuç değil süreç odaklı, çocuğun yaşantısındaki her türlü verinin onu anlamak ve tanımak için kullanıldığı ve yalnızca Küçük Şeyler Anaokulları’na özgü bir sistemdir. Ölçme - değerlendirme sürecinde kullandığımız araçlar şunlardır:
 
Gelişim - Öğrenme Dosyaları: 1. ve 2. dönem sonlarında her çocuk için grup öğretmeni tarafından doldurulan dosyalardır. Özgün eğitim programımızla paralellik taşıyan gelişim- öğrenme standartlarımıza göre hazırlanmış olup, yalnızca Küçük Şeyler Anaokullarına özgüdür.
Portfolyo: Çocukların anne- babalarına kendi gelişim ve öğrenme süreçleri ile ilgili sunumlar yaptıkları toplantılardır.
Küçük Şeyler Biyografisi: Çocuğun okula başladığı günden 2. Dönem sonuna kadar geçirdiği süreci sistematik ve somut ürünler yoluyla anlatan sunumlardır.
Andaç: Diğer çocukların gözünden sizin çocuğunuzun anlatıldığı çalışmadır.
Serbest Zaman Gözlem Çizelgeleri: Her ay Akademi tarafından hazırlanıp gönderilen, grup öğretmenlerinin uyguladıkları, çocukların serbest zamanda detaylı şekilde gözlemleri yapılarak, oyun, oyuncak, materyal ve arkadaş seçimlerine daha yakından ve objektif bir gözle bakıldığı çizelgelerdir.
Sıklık Çizelgeleri: Çocuğun belli tutum ve davranışlarının ihtiyaç duyulduğunda daha yakından ve sistematik şekilde gözlenmesine yardımcı olan çizelgelerdir. 
Program Değerlendirme Sistemi: Eğitim programı çerçevesinde yaş gruplarına göre belirlenmiş kazanım ve standartların detaylı şekilde değerlendirildiği ve bireyselleştirilmiş program geliştirme süreçleri için kullanılan bir sistemdir.